Sapnis

No sapņiem līdz braucieniem

Bez Soičiro nebūtu Honda vēstures. Soičiro bija sapnis, kuru viņš īstenoja savas ilgās karjeras laikā: no pirmā motorizētā velosipēda līdz HondaJet un Asimo.

Kā teica Soičiro: “Mēs dzīvojam tikai vienreiz, un mūsu nākotni veido sapņi, kurus mums pietiek drosmes īstenot, izaicinot tradīcijas.”

Degvielas smaržas

Honda degviela smaržu pudelītē.

Kad Soičiro pirmoreiz mūžā ieraudzīja automašīnu, viņa dzīve mainījās par 180 grādiem, un radās jauns sapnis.

Motocikls, skats no labās puses.

Mūsu pirmais transportlīdzeklis bija motocikls

1946. gadā Soičiro izstrādāja savu pirmo motorizēto transportlīdzekli — motorizētu velosipēdu.

Pēckara Japānā dzīve bija ļoti grūta. Automašīnu bija maz, motociklu bija vēl mazāk.

Soičiro saskatīja iespēju radīt visiem pieejamu, vienkāršu pārvietošanās līdzekli. Viņš apvienoja velosipēdu, vecu armijas radio ģeneratoru un nedaudz iztēles, radot vienkāršu, motorizētu velosipēdu, kas ievērojami atviegloja līdzcilvēku ikdienu.

Doma par visiem pieejamu transportlīdzekļu nodrošināšanu kļuva par pamatu sapnim, kas galu galā tika īstenots, nodrošinot visdažādākos transportlīdzekļus visdažādākajiem cilvēkiem.

Kādēļ palikt pie diviem riteņiem?

1963. gadā Soičiro nolēma uzbūvēt pirmo automašīnu.

Taču Japānas valdībai tas nepatika; tā izdeva likumu, kas ļāva Honda nodarboties tikai ar motociklu ražošanu. Taču Soičiro bija cilvēks, kuram patika rīkoties pa savam. Tādēļ viņš nepadevās un radīja modeli S500 Roadster.

Tā nebija tikai pirmā Honda automašīna. Tā bija arī pirmā sarkanā automašīna Japānā, kas padarīja Japānas ielas un lielceļus krāsainākus.

Pirmā Honda automašīna — trīs ceturtdaļu skats no priekšpuses/kreisās puses.
Honda automašīna Amerikas karogā.

Tīrīšana Amerikā

Kad ASV valdība 1970. gadā izdeva Tīrā gaisa likumu, vairums autoražotāju uzskatīja, ka jaunās prasības nav iespējams izpildīt.

Tolaik uzņēmumā Honda neviens neko daudz nezināja par gaisa piesārņojumu. Taču mēs zinājām, ka mūsu CVCC dzinējam bija diezgan zems izmešu līmenis. Pēc ilgstošām pārbaudēm šis dzinējs kļuva par pirmo dzinēju, kas tika atzīts par atbilstošu Tīrā gaisa likuma prasībām. Mēs apņēmāmies darīt visu, lai samazinātu gaisa piesārņojumu. Šo saistību rezultāts mūsdienās ir redzams videi draudzīgajos Earth Dreams dzinējos.

Ja pirmajā reizē neizdodas

S2000. Honda dāvana sev 50 gadu jubilejā. Tas tā bija, līdz uzņēmuma vadītājs ar to pavizinājās.

Izbraucis vienu apli, viņš atdeva atslēgas un uzdeva vienkāršu jautājumu: “Vai tas ir labākais, ko varat?”

Pēc gada Honda uzdāvināja sev dāvanu 51. jubilejā. Honda S2000. Izrādās, ka sapņi ir svarīgāki par termiņiem.

Honda S2000 skats no sāniem.
Honda S2000 skats no priekšpuses, no putna lidojuma.

Honda S2000

Oriģinālais prototips ar izteiktākām kontūrām, kas izveidots Honda 50 gadu jubilejai.

Honda FCX Clarity trīs ceturtdaļu skats no priekšpuses.

Nākotnes sapņi

Mēs jau strādājam vairāk nekā 70 gadu, taču tas vēl ir tikai sākums.

Mēs pieņemam jaunus izaicinājumus, īstenojam jaunus sapņus. Mēs vēlamies padarīt pasauli labāku un lietas efektīvākas.

Mēs esam ražojuši automašīnas ar degvielas elementa elektromotoriem, kas nerada izmešus (tai skaitā FCX Clarity), kā arī esam izmantojuši saules enerģiju panākumiem bagātajā sacīkšu automašīnā Honda Dream.

Ja tāda ir Honda šodien, kas ir sagaidāms nākotnē?