Valoda Aizvērt

Lai mainītu, noklikšķiniet

Inovācijas

Zinātkāres spēks

Viss, kas nepieciešams, ir vēlme mainīt ierasto lietu kārtību. Daži var brīnīties, kādēļ ir tā kā ir? Vai var būt citādi? Vai var būt labāk?

Kā teicis Soičiro: “Inovāciju, oriģinalitātes un jauna dizaina mērķis ir pārsteigt sabiedrību.”

Ritināt

Motivācija jauniem izgudrojumiem

Honda dzinēja tuvplāns

Jau no pašiem pirmsākumiem uzņēmums Honda ir pārvērtīs sapņus lietderīgās, visiem pieejamās tehnoloģijās, kas uzlabo ikdienas dzīvi. Mēs vienmēr priecājamies par mūsu ideju rezultātiem, pat tad, ja tās sākotnēji nav sekmīgas.

Soičiro Honda un prototips ar skursteni.

Dzinējs ar skursteni

1947. gadā Soičiro izstrādāja savu pirmo dzinēju — “skursteni”. Tā bija atjautīga ideja, kas tomēr noveda pie neveiksmes.

Pēc pirmā izstrādājuma — motorizētā velosipēda panākumiem — Soičiro bija apņēmības pilns spert nākamo soli, proti, radīt jaunu dzinēju.

Pirmais prototips bija leģendārais dzinējs “skurstenis”. (Kādēļ “skurstenis”? Tādēļ, ka tas izskatījās pēc skursteņa.)

Tas tika izstrādāts ar nolūku samazināt degvielas patēriņu un palielināt jaudu, taču tā izstrāde tika pārtraukta vēl pirms ražošanas uzsākšanas. Tomēr dzinēja darbības principi bija sekmīgi pārdomāti; nākotnē tie pierādīja sevi arī praksē. Tas bija pirmais piemērs tam, kā Honda izmanto neveiksmēs gūto pieredzi, lai gūtu panākumus turpmāk.

VTEC

Vai izgudrot dzinēju no jauna? Pamēģināsim to.

Honda izpētes un izstrādes komandas izaicinājums bija izstrādāt jaunu tehnoloģiju, kas kalpotu par pamatu jaunai Honda dzinēju paaudzei. Bija jāatklāj mehānisms, kas spēj pielāgot dzinēja vārstu laika koordināciju lielam un mazam ātrumam, tādējādi nodrošinot lielāku dzinēja efektivitāti. Rezultāts bija Honda VTEC (Variable Valve Timing & Lift Control System) dzinējs.

Tas bija pasaulē pirmais šāda veida dzinējs, un tas guva tūlītējus panākumus. Jaunais Honda modelis Integra kļuva par pirmo sērijveida automašīnu ar VTEC dzinēju. Laika gaitā tas kļuva par vienu no dzinēju tehnoloģiju etaloniem.

VTEC logotips.
VTEC dzinēja tuvplāns.
Honda Integra skats no sāniem.
Dzinēja vārstu tuvplāns.

Prieks tevi satikt, ASIMO

2000. gada oktobrī mēs iepazīstinājām pasauli ar progresīvāko cilvēkveidīgo robotu ASIMO.

ASIMO ir viens no mūsu visiedvesmojošākajiem projektiem. Tas ir cilvēkveidīgs robots, kas izmantojams kā daudzfunkcionāls un mobils palīgs. Tā nosaukums ir saīsinājums no Advanced Step in Innovative Mobility.
ASIMO spēj staigāt un skriet pa slīpām un nelīdzenām virsmām. Tas var līgani pagriezties, kāpt pa kāpnēm un pacelt priekšmetus. ASIMO pat reaģē uz vienkāršām balss komandām un atpazīst sejas. Izmantojot savas kameras acis, ASIMO var kartēt apkārtni un apiet gan statiskus, gan kustīgus objektus.

Asimo kāpj lejup pa kāpnēm.

Un balvu saņem...

Honda saņem ievērojamus apbalvojumus energoefektivitātes jomā.

2002. gadā mēs ievērojami papildinājām savu trofeju kolekciju. Honda Motors ieguva trīs uzvaras konkursā “Starptautiskais gada dzinējs” ar modeļiem Insight IMA, Civic Hybrid un 2,0 litru dzinēju, kas darbina sporta automašīnu S2000.

Turklāt Insight guva īpašu atzinību no Amerikas Enerģijas lietderīgas izmantošanas padomes, kas balsoja par 2002. gada videi nekaitīgāko automašīnu.

Vēl viens Honda sasniegums togad bija pasaulē pirmās degvielas elementa automašīnas FCX, kas tika atzīta par bezizmešu transportlīdzekli, izstrāde.

Honda FCX Clarity.

Honda sapņi paceļas spārnos

Mēs nospriedām, ka lidmašīnām jābūt lētākām, ar mazāku degvielas patēriņu un tīrākām. Tādēļ mēs sākām izstrādāt lidmašīnu, kas atbilst visiem šiem nosacījumiem.

Astoņdesmito gadu vidū tika uzsākts darbs pie HondaJet, un 2003. gada decembrī lidmašīna veica pirmo reisu pāri Ziemeļkarolīnai, ASV.

HondaJet ir eksperimentāla, kompakta biznesa klases reaktīvā lidmašīna, kas kā jau raksturīgi uzņēmumam Honda nelīdzinās citām lidmašīnām. Dzinēji atrodas virs spārniem, nevis zem tiem; šī un citas inovācijas ļauj HondaJet lidmašīnai kreisēt lielākā ātrumā ar mazāku degvielas patēriņu. Un radītā piesārņojuma daudzums ir pielīdzināms 40% līdzvērtīgu lidaparātu izmešu daudzuma.


Videi draudzīgāki dzinēji

Earth Dreams Technology materializējās 2013. gadā, laižot apgrozībā 1,6 l dīzeļdzinēju i-DTEC.

Earth Dreams Technology ir nosaukums, ko piešķīrām saviem jaunās paaudzes dzinējiem un pārnesumkārbām. Šī tehnoloģija uzlabo sniegumu, vienlaikus samazinot ietekmi uz vidi.

Pirmais rūpnieciski izgatavotais dzinējs Eiropā, kas pilnībā īsteno šo filozofiju, ir Lielbritānijā ražotais 1,6 litru dīzeļdzinējs i-DTEC. Tas nodrošināja nevainojamu ekonomijas un tehnisko rādītāju līdzsvaru. Pirmoreiz dzinējs bija pieejams modelī Civic, vēlāk, 2014. gadā — modelī CR-V.

Honda CR-V skats no priekšpuses.

2014. gada modelis CR-V ir aprīkots ar 1,6 l i-DTEC dīzeļdzinēju.

Honda Formula 1 automašīnas skats no priekšpuses, no putna lidojuma.

F1 ekoloģiskais vēstījums

Mēs aizstājām uz F1 automašīnas attēlotos sponsoru logotipus ar zemeslodes attēlu.