Microsoftteams Image (9)

INFORMĀCIJA PRESEI

Honda ar jaunākās drošības tehnoloģijas palīdzību plāno pilnībā izskaust ceļu satiksmes negadījumus
1440X810 675X450

2021. gada 25. novembrī Japānā, savu pasaules pirmizrādi piedzīvoja Honda progresīvā nākotnes drošības tehnoloģija, ar mērķi ikvienu autovadītāju atbrīvot no satiksmes negadījumu riska, sniedzot iespēju baudīt drošu braukšanu un pilnīgu mobilitātes brīvību. 

Honda koncerns ir izvirzījis sev mērķi - līdz 2050. gadam visā pasaulē panākt, ka ceļu satiksmes negadījumos, kuros iesaistīti Honda motocikli un automobiļi, bojā gājušo skaits ir nulle. Šo mērķi HONDA plāno panākt, izmantojot divas galvenās tehnoloģijas. Viena no tām ir pasaulē pirmā mākslīgā intelekta (AI) darbināmā “Inteliģentā vadītāja palīgtehnoloģija”, kas sniedz katra braucēja spējām un situācijai piemērotu palīdzību, lai samazinātu braukšanas kļūdas un riskus, sasniedzot maksimāli augstu braukšanas sniegumu. Otra ir "Droša un stabila tīkla tehnoloģija", kas savieno visus satiksmes dalībniekus, gājējus, mobilitātes punktus, un izmantojot telekomunikācijas, ļauj paredzēt iespējamos riskus un izvairīties no tiem pirms notiek sadursme. 

“Nulle bojāgājušo skaits satiksmes negadījumos līdz 2050. gadam” īstenošana

Lai panāktu no ceļu satiksmes negadījumiem brīvu braukšanu, Honda ir izvirzījusi globālo drošības saukli “Drošība ikvienam” un veikusi nepieciešamo tehnoloģiju izpēti, gan no aparatūras, gan no programmatūras attīstības viedokļa. Līdz 2030. gadam visos Honda automobiļos, kas paredzēti lielajiem tirgiem, ir plānots ieviest HONDA SENSING 360 jeb daudzvirzienu drošības un vadītāja palīgsistēmu. Turklāt Honda ir iecerējusi turpināt darbu, lai paplašinātu motociklu atpazīšanas sistēmu un pilnveidotu uzlabotās vadītāja palīdzības sistēmas (ADAS) funkcionalitāti. 

Paplašinot motociklu drošības un izglītības tehnoloģiju (Honda Safety EdTech) pielietojumu, Honda centīsies līdz 2030. gadam uz pusi samazināt nāves gadījumu skaitu ceļu satiksmes negadījumos, kuros iesaistīti Honda motocikli un automobiļi*1. 

Lai sasniegtu savu ambiciozo mērķi “Nulle satiksmes negadījumos bojāgājušo līdz 2050. gadam”, pēc iespējas ātrāk ir plānots ieviest nākotnes drošības tehnoloģijas. 

Katram individuāli piemērota drošība:

Mērķis ir “nulle cilvēciskās kļūdas” braukšanā, pateicoties “inteliģentajai vadītāja palīgtehnoloģijai”

  • Honda ir atklājusi cilvēcisko kļūdu faktorus, izmantojot sākotnējo, uz fMRI*2 balstīto cilvēka smadzeņu darbības pētījumu un riska uzņemšanās uzvedības analīzi.
  • Sistēma paredz braukšanas kļūdu prognozes, pamatojoties uz informāciju, kas iegūta un izmantojot vadītāja uzraudzības kameru, kā arī paredzamo braukšanas rīcības modeli.
  • Šī tehnoloģija tiek izstrādāta, lai ļautu katram autovadītājam samazināt auto vadīšanas kļūdas un izbaudītu mobilitāti bez satraukuma.

Honda on selle erilise fMRI-d*2 kasutava meetodi abil läbi viinud „inimesi mõistva tehnoloogia“ uurimis- ja arendustöid, et selgitada välja juhte ärevaks tegevate sõiduvigade põhjused. 

Lai noskaidrotu galvenos braukšanas kļūdu cēloņus, kas liek vadītājam justies nemierīgam, Honda ir veikusi autovadītāju braukšanas veidu analīzi, izmantojot oriģinālo fMRI*2 metodi. 

Šomēnes prezentētā "Inteliģentā vadītāja palīgtehnoloģija" ir pasaulē pirmā šāda veida tehnoloģija, kura izmanto uzlabotās vadītāja palīdzības sistēmas (ADAS) sensorus un kameras, lai atpazītu iespējamos riskus transportlīdzekļa apkārtnē un ļauj mākslīgajam intelektam (AI) noteikt braukšanas riskus. Tajā pašā laikā AI noteiks optimālo braukšanas uzvedību reālajā laikā un piedāvās palīdzību, kas piemērota katra vadītāja kognitīvajam stāvoklim un ceļu satiksmes situācijai. 

Nākamās paaudzes vadītāja palīgfunkcijas, kas pašlaik tiek pētītas un atrodas izstrādes procesā, būs pielāgotas katra vadītāja braukšanas uzvedībai un situācijai, kā arī pasargās tos no jebkādiem iespējamiem riskiem, nodrošinot mierīgu un drošu braukšanu bez kļūdām.

Trīs vērtības, ko Honda piedāvās līdz ar nākotnes vadītāja drošības palīgtehnoloģiju:

  1. Nekādu braukšanas kļūdu (operatīvā palīdzība):
    automobilis piedāvā uz AI balstītu palīdzību, lai samazinātu dreifēšanu un novērstu darbību aizkavēšanos.
  2. Nekādu pārskatīšanos/prognozēšanas kļūdu (kognitīvā palīdzība): automobilis informē par redzes, taustes un dzirdes sajūtu riskiem.
    tehnoloģijas pētniecības un attīstības posmā: riska indikators, drošības jostu kontrole un 3D audio.

  3. Nekādu kļūdu autovadītāja aizdomāšanās un neuzmanīgas braukšanas dēļ (uzmanības palīdzība): automobilis palīdz mazināt vadītāja nogurumu/miegainību
    tehnoloģijas pētniecības un attīstības posmā: bio atgriezeniskā saite/vibrācijas stimuls caur sēdekļa atzveltni.

Izmantojot Japānā tikko prezentēto "Inteliģento vadītāja palīgtehnoloģiju", Honda līdz 2030. gadam pilnveidos standarta vadītāja drošības sistēmas, lai izvairītos no ceļu satiksmes negadījuma riskiem un centīsies pilnībā novērst cilvēciskās kļūdas, kas ir iemesls vairāk nekā 90% sadursmēm*3
 

Droša visu satiksmes dalībnieku līdzās pastāvēšana:

“Drošas un stabilas tīkla tehnoloģijas” izveide, kas savieno visus satiksmes dalībniekus, izmantojot telekomunikācijas

  • Sistēma izprot un atpazīst katra satiksmes dalībnieka situāciju, kā arī apkārtējo vidi.
  • Izmantojot globālo tīmekli, serverī tiks apkopota informācija par iespējamiem riskiem ceļu satiksmē, kur tie tiks prognozēti, izmantojot satiksmes vides reproducēšanu virtuālajā telpā.
  • Sistēma iegūst vispiemērotāko atbalsta informāciju, paziņo to katram satiksmes dalībniekam un ar konkrētām darbībām mudina viņus rīkoties, lai izvairītos no iespējamā riska, pirms tas atgadās.

Lai visiem ceļu satiksmes dalībniekiem radītu no sadursmēm brīvu un drošu vidi, Honda iecerējusi izveidot “Drošas braukšanas sabiedrību”, kurā telekomunikāciju tehnoloģiju izmantošana ļaus ikvienam, kas piedalās ceļu satiksmē, būt virtuāli savienotam vienam ar otru.

Pielietojot "Drošas un stabilas tīkla tehnoloģijas", iespējamie riski satiksmes vidē tiek atklāta, pamatojoties uz informāciju, kas iegūta no ceļa malās esošajām kamerām, auto reģistratoriem un viedtālruņiem, un tālāk tiek apkopota serverī, lai reproducētu šo satiksmes vidi virtuālajā telpā. Šajā virtuālajā telpā, ņemot vērā katra satiksmes dalībnieka braukšanas apstākļus un ieradumus, sistēma prognozē ceļu satiksmes dalībnieku uzvedību ar augstu sadursmes risku. Pēc tam sistēma iegūst vispiemērotākos rīcības modeļus, lai palīdzētu satiksmes dalībniekiem izvairīties no ceļu satiksmes negadījumiem.

Šī izpalīdzīgā informācija tiks intuitīvi paziņota transportlīdzekļu vadītājiem un gājējiem, izmantojot cilvēka un mašīnas saskarni (HMI) un sniedzot iespēju sistēmai mudināt satiksmes dalībniekus rīkoties, lai izvairītos no sadursmes, pirms tā notiek. 

Lai pēc 2030. gada šo tehnoloģiju praktiski pielietotu un verificētu, Honda plāno pārbaudīt tā efektivitāti, testējot to gan savas nozares ietvaros, gan sadarbojoties ar valsts un privāto sektoru. 

 

*1. Samazināt bojāgājušo skaitu ceļu satiksmes negadījumos, kuros iesaistīti Honda motocikli un automobiļi, uz 10 000 pārdotajām vienībām par 50% līdz 2030. gadam, salīdzinot ar 2020. gadu.
*2. Funkcionālās magnētiskās rezonanses attēla veidošana fMRI ir viena no metodēm smadzeņu funkcionālo zonu attēlu iegūšanai, pamatojoties uz izmaiņām asins plūsmā. 
*3. Avots: “Satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits pēc likuma pārkāpumu veidiem”, valdības ziņojums par satiksmes drošību Japānā 2017. gadā.